My EzyTopUp

Sabtu, 21 Julai 2012

Aktivti Di Bulan Ramadan

     untuk mengisi kekosongan masa di bulan puasa ini aku telah pon memilih jalan untuk menjahit manik di baju-baju yang akan dipakai sepanjang bulan syawal nanti..kalo ikutkan masa bulan puasa ni padat buat aku yang membuat dan menjual kuih untuk raya ni tp tetap ku gagahi jua tok menjahit manik sebagai aktiviti tambahan biarpon sebenarnya my mum dah bising sebab dia takut nanti aku penat yelah mana masa nak buat kuih dan menjahit pulak..menjahit ni pon suka-suka aje..

     so, sebagai permulaannya aku telah pon belajar menjahit manik pada baju aku sendiri la kan....cara belajar pon sendiri jugakla ..walaupon jahitan aku kurang memuaskan hati at least okay la buat aku yang masih baru belajar ni..

    jom ikut aku layan pic aku jahit manik nie..


inilah baju aku untuk perayaan ini..aku beli baju plain aje..


dan inilah bahagian baju yang akan aku jahitkan dengan manik-manik ...

dan ini pula hasil jahitan aku aku yang pertama..

aku close up sket gambar bunga kenanga yang telah pon tersemat di lengan baju aku...



    akhirnya siap juga bunga-bunga kenanga untuk sebelah lengan baju ku ini dan akan aku penuhi dengan manik-manik yang berwarna-warni ye..tunggu dan saksikan kesudahan lengan baju yang akan aku siapkan pada bulan puasa ni..
    
     kepada rakan blogger yang sudi beri komen dan cadangan paten yang menarik untuk aku siapkan jahitan ni sila-sila kan ye..boleh kongsi ilmu...

TunGGu kesudahan dan hasil jahitan ku ini ye adakah aku mempunyai tangan yang berseni atau tak kenalah TUnggUUUU....


Tiada ulasan:

Ok Tak Blog Ini??

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...