My EzyTopUp

Khamis, 7 Februari 2013

Pengalaman...

salam..
lama betol tak update entry kt cnie..ghindu sesangat la plak...bermula awal tahun 2013 terlalu banyak kerja yang perlu di siapkan..kerja-kerja tambahan pon banyak juga...

tak lupa juga kenangan terindah masa dapat join kantin TA Mak Ita (HRSB) a.k.a mak lang aku kat Petronas Penapisan Melaka, Sungai Udang start pada 13 jan 2013 hingga 31 jan 2013..so, pengalaman yang tak dapat dilupakan bile kena pakai nomex, safety boot, safety helmet dll lagi berkaitan keselamatan...
yang pakai baju merah tulah mak lang aku a.k.a Mak Ita
Sebelum mulakan kantin nie kitaorang para pekerja-pekerja dikehendaki mendengar ceramah dan kena amek exam berkaitan safety...dah lulus exam kami akan diberi visa...

so, inilah pas or visa tok masuk ke dalam PSR-1...setelah lulus exam yang diberikan...

sorry la x sempat nak snap pic masa pakai nomex sebab kekangan masa lagipon nak masuk dalam petronas tue tak bleh bawak handphone..so tak berkesempatan la nak snap pic bagai..

selama lebih kurang 19 hari aku wat partime mula jam 6.00ptg till 12.00pg.. memang sungguh2 keletihan dan kepenatan..tp demi rasa tanggungjawab dan nak kumpul duit aku paksakan juga...

jika sudah ketentuan Ilahi.... rezeki yang aku kumpulkan itu bukan untuk aku tapi khas untuk my beloved car...saat2 macam nie la pulak dia meragam rosak segala benda la...so...habislah duit yang aku simpan itu untuk menyelamatkan my beloved car...ohhh..aku pasrah dan redha..rezeki itu bukan untuk aku..tp untuk keretaku....

anyway hari-hari terakhir aku terisi juga...kenal someone...nasib baik sempat..sebab hari tue merupakan hari terakhir aku kerja...so...sempatlah berkenalan..huhuhuuu..sambil menyelam minum air la kan???sambil kerja sambil cuci mata..manalah nak tau kalo ada plak jodoh yang sangkut...kitakan hanya mampu merancang dan berusaha tapi Tuhan yang menentukan Segalanya.

Buat someone tue..thanks ya sebab sudi jd frenz ngan sy walaupon tau status sy.. then first date (01.02.2013) kita memang owesome la awak...dan second date (02.02.2013) kita wit my kids tak akan saya lupakan itulah kenangan terindah yang akan sy save dalam memory dan hari tue memang happy and enjoy...so, hopefully awak tak lupa kan sy selepas ini yelah kan awak dah dok jauh ada tanggungjawab pada kerja dll..

itulah antara kenangan dan memori sepanjang wat partime ngan Mak Ita ... Thanks Mak Ita...

Tiada ulasan:

Ok Tak Blog Ini??

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...