My EzyTopUp

Isnin, 12 Mac 2012

MusHROOm SOuP

Atas permintaan ramai iaitu rakan sekerja di pentadbiran..pagi isnin 12.03.2012 nak buat makan2 kecil-kecilan so, macam biasa la aku kena buat sup cendawan or mushroom soup..

jom kongsi resepi macam ane aku buat sup nih...senang aje...

bahan2:
2 labu bawang besar (cincang dadu)

bawang besar yang siap dicincang

2 sb planta (utk menumis)

planta

250g daging (cincang)
daging cincang


250g ayam (cincang)
ayam cincang


cendawan butang (dihiris)
cendawan butang


2 tin sup campbells
sup segera campbells...

lada sulah secukup rasa


cara2:

1. panaskan planta kemudian tumiskan bawang besar..
2. setelah naik bau masukkan daging dan hampir separuh masak masukkan ayam pula
3. setelah kedua2nya masak, masukkan cendawan butang dan biarkan seketika..
4. kemudian barulah dimasukkan sup campbells dan dikacau sehingga sebati..
5. masukkan air kedalam sup tadi kepekatan sup bolehla mengikut kesukaan kita sendiri
sup yang telah ditambah air

6.akhir sekali tambahkan lada sulah mengikut kesukaan kita ya..
7. boleh la dihidangkan semasa panas2..jom makan...
8. boleh dimakan besama roti juga...
roti ni aku beli aje...


menu tambahan untuk hari ni..

kuah kacang..

sambal ikan bilis

sambal ikan bilis dibuat oleh pn. atika
ketupat
ketupat oleh aku lah..


agar-agar
agar-agar oleh cik zubaidah


air teh tarik
akulah yang buat....
selamat menjamu selera kepada semua rakan-rakan di pentadbiran PKMD MT....sekian..

Tiada ulasan:

Ok Tak Blog Ini??

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...